2010. július 18., vasárnap

Workshop 1.rész / Ezüst gyűrű - fusing és ezüstgyurma -

Az elmúlt 10 nap történetét 2-3 részben szeretném Nektek megmutatni, szeretnék mindegyik részével külön-külön részletesebben foglalkozni. Lesz szó fusingról, lámpagyöngyről és ezüstgyurmáról.

Sopronban jártam egy 1 hetes workshop/tanfolyamon Edőcs Márta műhelyében, akitől a fusingot és a lámpagyöngyöt tanulom és még fogom is, mert szerintem az üvegről szóló tanulás egy éltre szól. 
Márti egy fantasztikus ember, iparművész és nagyon jó tanár. Üveg ékszereit, táljait vagy ép üvegképeit  látni egy életre szóló élmény. Számomra mindig megéri leutazni Sopronba hozzá bármilyen tanfolyamra.
Szeretem Sopront, szeretek a  Mártitól tanulni, szeretek olyanokkal lenni akiknek szintén  szívügye az üveg.
A Soproni tanfolyamokon mindig fantasztikus a hangulat, és ez a mostani workshop-on is így volt., sőt most hatványozottabban, mert elég sokan részt vettünk ezen a kurzuson. Egész nap együtt voltunk, sokat tanultunk, alkottunk és minden este egy-egy érdekes közös programunk volt.  Estig városnézés, borozgatás, vacsorázások, rengetek szuper jó beszélgetések együtt. Nagyon-nagyon jól éreztem magam és jövőre a következő workshop-os tanfolyamra biztosan újra benevezek.:-))

De lássuk mit is csináltunk:

Első nap üvegeket rogyasztottunk, egészen aprókákat, hogy kipróbáljuk milyen az általunk rogyasztott üveget összedolgozni az ezüstgyurmával. 

Pár szó az ezüstgyurmáról:  ez egy fantasztikus anyag, a nevében is benne van, gyurma. Mint gyerek korunkban gyurmázva alakítunk ki belőle ékszert. pl.: gyűrűt, brosst, fülbevalót, bármit csak a fantáziánk szabhat neki határt. Természetesen van hozzá sok kis célszerszám ami megkönnyíti az alakítást, formázást. Gyorsan kiszárad, így vízzel kell nedvesen tartani. Az égetés üveggel együtt már speciális körülményeket igényel, de önmagában csak az üveggyurma akár otthon is a gázlángon kiégethető.

Én egy gyűrűt szerettem volna üveggel a közepén.
Ehhez készítettem elő pár üveggyöngy szerű, pici türkiz és zöld üveget, (szokásos kinema színek) :-)



Majd következett az ezüstgyurmából a gyűrűalap elkészítése, majd az üveg "befoglalása" ezüstgyurmába, majd a gyűrű alap és az üveget körbevevő ezüst összedolgozása, szárítása, legvégén az égetése. Figyelni kellett a megfelelő hőfokra is az együtt égetés folyamán, nehogy az üveg újra nagyon magas hőfokra kerüljön.



Hűtés után jött a csiszolás, polírozás, ami igen igen hosszú folyamat, ettől lesz ez ezüst ezüst színű végre, és a legvégén megkaptam a nem épp olyan gyűrűmet amit kigondoltam.:-))



Kicsit göröngyös, kicsit hepehupa, de életem első ezüstgyurma alkotása és büszke vagyok rá!:-)


Az egész napos alkotást este levezettük egy kis város nézéssel.   Egy kedves idegenvezető Kati  (Márti barátnője) mesélt nekünk Sopron történetéről, és persze  utána a foci VB miatt meccset is néztünk egy étteremben (aki akart). Kiborítottunk egy pincért, aki szerintem titokban lement hídba, hogy megzavartuk a meccs nézését azzal, hogy 10-en bementünk vacsorázni. (nem mindenki jött el)  A kaja isteni jó volt, a pincér egy rémálom volt, de nem tudta elvenni a kedvünket...nagyon jól éreztük magunkat.:-))

Folyt. köv.


13 megjegyzés:

  1. Szuper lehetett ez a hét! Én is szívesen kizökkenteném magam egy ilyen tanfolyam által! Mindig kíváncsi voltam, hogyan is működik az ezüstgyurma. Nagyon szép lett a végeredmény!!! Érdeklődve várom a folytatást! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Marcsi! Már hiányoztál, de gondoltam, hogy valami van a háttérben! :)))
    Várom az élménybeszámolód folytatását is! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Ági! Ma már végre volt időm körbenézni nálad is (többek között), de még messze nem értem a végére.:-) Édi, vagy hogy hiányoztam, itt vagyok!!!:-D

    Köszi Fihanna, nagyon kedves vagy!:-)))

    VálaszTörlés
  4. Marcsi, micsoda klassz dolgokat tanultál! Hát eszem megáll!!! Pedig én gyurmázom, de ilyenről még sosem hallottam (ezüst gyurma). Fantastic.. :D Nagyon tetszik nekem amit csináltál!

    VálaszTörlés
  5. Dorcy, de cuki vagy, köszönöm amit írtál.:-D Nekem ez csak hobbi, elég az üveg, de nagyon nagyon érdekes és olyan jó, hogy most van egy ezüst gyűrűm amit én csináltam. Ez a gyurma még annyit, hogy zsugorodik, pár számmal nagyobb gyűrű alap kell, hogy égetés után jó legyen az ujjra.
    Akkor mondok még neked egy jót, sőőt kettőt. Van bronz és réz gyurma is!!!:-)))Neked valóak!!!:-)
    A Cser kiadó kiadott egy könyvet Bolla Andrea Saját készítésű ezüst ékszerek címmel.:-)

    VálaszTörlés
  6. Nekem tetszik a végeredmény :) Ez az ezüst gyurma nagyon új dolog,még csak egyszer hallottam róla futólag.. érdekesen hangzik :)

    VálaszTörlés
  7. Köszike Sesame!:-D
    De hidd el, ennél sokkal jobban vannak!:-)

    Valóban egy klassz dolog és bronz és réz gyurma is nagyon klassz! Akit érdekel, annak érdemes kipróbálni.:-)

    VálaszTörlés
  8. klassz het lehetett!:) En is most ismerkedem az ezustgyurmaval, sok izgalmat tartogat azt hiszem!:)

    VálaszTörlés
  9. Az volt!:-) Ugye Judit milyen izgalmas? Gondolom odakinn nincs ez az ezüstmizéria mint itthon, mert az rémálom. Rengeteg lehetőség van benne, csak itthon baromi nehéz...:-) :-(

    VálaszTörlés
  10. Hogy erted a mizeriat?
    Jovore lehet en is benevezek erre a soproni workshopra!:)

    VálaszTörlés
  11. Húúú, gyere isteni hely!!!:-))

    Mizéria: itthon csak fémjellel ellátott ezüstöt lehet árulni. De fémjeleztetni csak ötvös fémjeleztethet.Van ez a Nehiti nevű csökevény cég monopol helyzetben....a kör bezárult.:-) Itthon egy egyszerű 925-ös füli akasztót is a forgalmazónak még saját fémjellel is el kell látnia (holott már van rajta fémjel hivatalosan),de beütője sem lehet akárkinek, be kell vinni a Nehitihez, ahol x embert arra tartanak, hogy beüsse a fémjeleket, pl. ebbe az adott füli akasztóba,stb...Tudnék erről hosszasan írni.:-)))) Szóval az ezüst gyurmát csak magadnak meg a barátaidnak tartogathatod.:-) Én úgy halottam, hogy ez más országokban nincs így, az ezüsttel nem csinálnak ekkora felhajtást. Egyszerűen csak használják és élvezik, értelmes kereteken belül.:-D A mázlisták!:-)

    VálaszTörlés
  12. itt is van vmi ilyesmi , de senki sem foglalkozik vele...ilyen 925beutot is a neten lehet venni:)
    de errol az ezustgyurmarol majd beszelhetnenk, mondjuk emilben :)

    VálaszTörlés
  13. Az jó!!!!!!!!!:-D Itt is lehet bárhol kapni 925-öst a neten, vagy boltban, ők már megjárták a hadak útját.:-)))) De oké, akkor majd e-mailban értekezünk.:-)

    VálaszTörlés