2010. július 29., csütörtök

Workshop 3.rész / lámpagyöngy

Végre jöhet az utolsó két nap röpke története, kissé soká sikeredett ezt a bejegyzést megírnom, a lent megírt sok sok teendőm miatt.:-)
Vágjunk hát bele!
Az utolsó két napban másik nagy szenvedélyemnek hódolhattam a lámpagyöngy készítésnek. Ezzel a technikával csak fél éve ismerkedtem meg közelebbről, a fusing hozta magával és számomra mindegy csak üveg legyen alapon, természetesen ebbe sem volt nehéz belebolondulnom. Így a maradék két napom is gazdag és tartalmas volt. Mivel nem ez volt az első lámpagyöngyözésem, így itt sem az alapokkal kezdtük.  Azért pár szó az alapokról dióhéjban.


A gyöngykészítéshez szükség van (bal oldal) egy gázégőre, mert gáz és oxigén keverékével, egy speciális réteggel bevont fém pálcára olvasztják meg az üvegpálcát. Valamint egy speciális védőszemüvegre, ami védi a szemet a begyulladástól.  Az alapgyöngy ezután már csak kézügyesség és türelem kérdése. Imádom ahogy az izzó üveg formálódik a szemem előtt. Üveggyöngyöket készíteni felér egy relaxálással.:-)


A kész gyöngyöt lassan kell kihűteni (ez több óra), nehogy az üveg belső feszültsége miatt eltörjön. Egy bizonyos méret felett pedig még kemencébe is be kell tenni a még ki nem hűtött, kész üveggyöngyöt.
 
 
Mi most a workshopon díszítési technikákat tanultunk, speciális üvegrudakkal ismerkedtünk. Az üveggyöngynél rengeteg díszítési technika van, mi most  a laticcino (csavart minta), filigrano (színtelen réteggel bevont vékony csík az üvegrúd belsejében), és murini (a millefiori testvére, rengeteg réteg egymáson, fém formába alakítva, majd a végén feldarabolva) technikával ismerkedtünk meg közelebbről.
A technikák mellett kipróbáltuk a redukciós üvegpálcát, aminek oxigén nélkül csak a gázlángon égetve metálos fénye lesz, valamint a glimmer port, amit az üveggyöngy felületére kell tenni és ettől selymes fénye lesz (arany vagy ezüst).

És jöhetett a gyakorlás, és próbálkozás hegyek. :-)
 

 Megmutatom a végeredményt is, vannak benne jók is elvétve, de a többség csak éppen veri a mércét.:-)))) Mindentől függetlenül én imádom őket, még akkor is ha messze nem ők életem fő művei. Lesz ez még jobb, ígérem....:-)))))))
 
Fantasztikus 1 hét volt. Nagyon jól éreztem magam, köszönöm  Mártinak és családjának, 
a Glass Design egész csapatának,  és a lányoknak akikkel együtt tanulhattam, kísérletezhettem majdnem 1 héten keresztül.:-D

13 megjegyzés:

  1. Olyan jó neked! Én imádom a lámpagyöngyöket, szívesen kipróbálnám egyszer :)És szerintem egyáltalán nem rosszak,amiket készítettél! :)

    VálaszTörlés
  2. De édes vagy köszi Szandi!:-)))) Azért még van mit tanulnom, de ez így van rendjén...:-)))) Mindenesetre nagyon jól esik amit írtál!!:-D

    VálaszTörlés
  3. Nekem is nagyon tetszenek :) Nem is tudok választani melyik a legszebb, sok van ami közel áll hozzám színben :)
    Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  4. mennyire szépségesek!!! nekem legjobban az a matt almazöld tetszik, amin (talán) ciklámen foltok vannak! :)

    VálaszTörlés
  5. A lilásrózsaszínes, az almazöld-rózsaszín és a narancs-rózsaszín lett a kedvencem :))) ja, és a kis pöttyöske is nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  6. Köszi, köszi, köszi Bedett és Moonsafari!:-))))

    VálaszTörlés
  7. Hát csodaszépek, gratulálok! Én személy szerint a pöttyöseket imádom úgy általában - és nálad is, meg a bal alsó lilát:)

    Csak így tovább!
    (Nekem még nagyon van mit tanulnom, de majd egyszer:)

    VálaszTörlés
  8. Édes vagy Andi! Köszönöm!:-D
    Én is imádom a pöttyösöket, de ezektől a csavart laticcinoktól is odáig vagyok. Tanulni valóm nekem is van, az üveg, úgy gondolom egy élten át tanulható,finomítható. És én szeretném is.:-))))

    VálaszTörlés
  9. Milyen érdekes dolgokat tanultál :) A lámpagyöngy nekem szerintem nem nagyon menne, de tetszenek. Innen leginkább a türkiz és az a mályvás-lilás! Nagyon ügyes vagy! És akkor itt ragadom meg az alkalmat h gratulálok a kemencédhez, amit nemsokára beszerzel.. :) mert olvastam ám csak időm nem volt írni.

    Más: Lehet, hogy a mostani Alkossunk együttre nálam már lámpagyönggyel nevezel? ;D

    VálaszTörlés
  10. Kösziii, Dorcy cukiiii vagy!:-))))) Megértelek, sokszor nekem sincs időm a nézelődésre sem, nehogy az írásra pedig imádom.:-))) Jó lenne ah már a kemencém itt lenne,már nagyon várom.
    Még nem tudom mivel nevezek, mert gépeim fele már megvan fele még most jön...szóval kialakul. mindkettőre van ötletem, majd adja magát.:-)))

    VálaszTörlés
  11. Hú ezek gyönyörűek!!
    Az átlátszó-fehér is, az átlátszó-türkiz, és az a pajzs alakú türkiz-világoszöld valami csúcs!!!
    Nagyon ügyes vagy, és minden kreatív-blogos-üveges-csaj büszke lehet Rád, hogy belevágsz az önállóságba és véghezviszed mindannyiunk álmát!!!
    Gratulálok nagyon nagy szeretettel!!!

    VálaszTörlés
  12. Drága Frihanna, nagyon nagyon köszönöm a kedvességed!!!:-)))))) Sokat segítetek a biztatásotokkal!:-))))

    VálaszTörlés